Hvordan forholder dit
værk/din idé sig til det overordnede tema?
I mit endelige værk, har jeg valgt at bruge blå til at optegne med, og ligge skygger med. På mit spejl er rammen lavet af mosaik i blå nuancer. Så på den måde har jeg fået blå til at være den centrale farve.
Hvad er værkets idé?
Min ide med værket er at få beskuren til tænke. Derfor har jag valgt at bruge spejlet, så man kan kigge på udtrykende på tegningerne og derefter studerer sig selv i spejlet eller omvendt.
Forklar dine valg
(teknik, komposition, farver osv.) og deres betydning for udtrykket
Da jeg tænkte min ideer igennem, var teknikken at tegne, den ide jeg følte at jeg bedste kunne udfører og opnå et tilfredsstillende resultat.
Tanken er at beskuren stiller sig lige foran spejlet, så beskuren nemt kan se sit eget ansigt. Når beskuren er placeret foran spejlet, vil der til højre for beskuren være nogle tegninger. Så tanken er at man kan studerer tegningernes udtryk og kigger i spejlet.
"Spejlbillet" |
Vær præcis i din
beskrivelse af udtrykket. Se på værket, som om det er helt nyt for dig –
hvordan oplever du det?
Jeg står foran et rundt spejl, som hænger i øjenhøjde. Ved den ene side af spejlet er der fem billeder af ansigter og hals. Spejlets kan er i blå og brune nuancer, de blå er bladformede og de brune er runde og rektanglet. På billederne er der kun brugt blå nuancer, ansigterne er ikke malet helt op, men der er lavet blå linje markeringer og skygger.
Jeg står foran et rundt spejl, som hænger i øjenhøjde. Ved den ene side af spejlet er der fem billeder af ansigter og hals. Spejlets kan er i blå og brune nuancer, de blå er bladformede og de brune er runde og rektanglet. På billederne er der kun brugt blå nuancer, ansigterne er ikke malet helt op, men der er lavet blå linje markeringer og skygger.
Skitse nr. 1 |
Det første jeg tænkte jeg ville lave var, en slags indendørs blå skov. På skitse nr. 1 ses tanken. Jeg ville tage nogle store grene og skrue fast til nogle spånplader (En gren per plade).
Skitse nr. 2 har jeg tænkt i sammen banner. En stor gren på en spånplade, opstillet i et helt blåt lokale.
Skidse nr. 2 |
Skitse nr. 3 |
Skitse nr. 4 er igen en blå gren på en spånplade, ved siden skulle der så hænge et spejl med en blå kant, og nogle tegninger eller fotografier.
Skitse nr. 4 |
Skitse nr. 5 |
Skitse nr. 5 havde jeg tænkt at spraymale en pc blå og et par frugtkasser.
|
Skitse nr. 6 |
Jeg har fjernet træet, men beholder spejlet med den blå kant på væggen. Jeg har også valgt at det skal være tegninger istedet for fotografier.
Fortæl om dit værks relation til forbilleder/andre værker/ismer
Fortæl om dit værks relation til forbilleder/andre værker/ismer
I mit værk har jeg valgt at bruge ansigter, ligesom det er et ansigt der er i centrum i "Mundkussen". Forskellen "Mundkussen's" ansigt og dem i mit værk er at jeg ikke har malet hele ansigtet på dem blå.
Vis at du ved noget
om dine forbilleder/inspirationskilder/det du sammenligner med
Mit valgt værk "Mundkussen" er malet af Djana Vallespir, der er en dansk/spansk kunstner bosat i København. Djana Vallespir maler primært surrealisme blandet med pop kultur - "Pop surrealisme". Hun finder en spænding i billederne, med et strejf af psykologisk humor. Hendes malerier kan hurtigt blive misforstået på grund af kulturelle forskelle, også på en humoristisk måde.
Isamarbejde med kunstneren Rikke Linje Andersen, har hun lavet en serie, hvor hvert maleri er baseret på en fælles ide og motiv, men hver udtrykt det på separate lærreder. Billederne i serien består af detaljeret close up motiver, malet med deres egen personlige udtryk.
På International Art Festival vandt hun i juli 2014 titlen "Artist of the Year".
Isamarbejde med kunstneren Rikke Linje Andersen, har hun lavet en serie, hvor hvert maleri er baseret på en fælles ide og motiv, men hver udtrykt det på separate lærreder. Billederne i serien består af detaljeret close up motiver, malet med deres egen personlige udtryk.
På International Art Festival vandt hun i juli 2014 titlen "Artist of the Year".
- Galleri Olsen København i 2011
- Metronomen på Frederiksberg 2015
- Brøndsalen på Frederiksberg d. 22. Marts til den 3. April 2016
Sæt ord på om dit
værk er traditionelt, eksperimenterende, klassisk…
Mit værk er eksperimenterende, da jeg gerne vil have beskuren med i det. Jeg ønske at beskuren tør stå ved sig selv og eventuelt udforske sig selv i spejlet. Værket er også klassisk, da billederne og motiverne af menneske ansigter er ret klassiske.
Bruger du teknikker,
motiver, forbilleder fra nogle af de andre praktiske opgaver, du har lavet i
billedkunst?
- Formalanalysen
- Tegne & skygge tekeniker
- Tegne & skygge tekeniker
Er der noget, der
lykkedes eller mislykkedes mere end andet?
Den største udfordring i mit værk, har været brugen af vandmaling. Jeg har ikke så stor erfaring med vandmaling, og synes der er svært at arbejde med og få til at makke ret. Jeg havde også en udfordring, i at få de spejlvente tegninger til at se ens ud.
Er
der noget, du ville lave anderledes, hvis du startede forfra?
Som helhed er jeg godt tilfreds med mit værk. Jeg tror dog at hvis jeg startede forfra, ville jeg nok kunne opnå et bedre resultat med mine tegninger. Fordi jeg nu har lært af mine fejl, og har fået lidt mere erfaring med vandmaling.
Som helhed er jeg godt tilfreds med mit værk. Jeg tror dog at hvis jeg startede forfra, ville jeg nok kunne opnå et bedre resultat med mine tegninger. Fordi jeg nu har lært af mine fejl, og har fået lidt mere erfaring med vandmaling.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar